اخبار و مقالات

​صادرات 38.5 میلیون دلاری محصولات کشاورزی از استان بوشهر
تاریخ انتشار : 1395/5/20 ساعت 09:35:22
صادرات 38.5 میلیون دلاری محصولات کشاورزی از استان بوشهر


















صادرات 38.5 میلیون دلاری محصولات کشاورزی از استان بوشهر
تاریخ: 1395/01/29
شماره: 4444
بازدید: 86
مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر از صادرات 38.5 میلیون دلار محصول کشاورزی از این استان خبر داد.
 
محمدتقی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: دشتستان از قطب‌ های کشاورزی استان و حتی کشور به شمار می‌رود و در چند سال اخیر در زمینه تولید انواع محصولات کشاورزی شاهد اقدامات خوبی در شهرستان دشتستان هستیم.

وی بیان کرد: کیفیت محصولات کشاورزی در شهرستان‌های مختلف استان نسبت به سنوات قبل رشد خوبی داشته و تلاش می‌کنیم این روند تداوم یابد و شاهد بهبود وضعیت کیفی محصولات کشاورزی باشیم تا در زمینه صادرات به توفیقات لازم برسیم.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: دشتستان در زمینه تولید خرما جایگاه نخست را در بین تمام شهرستان‌های کشور دارد و با دارا بودن حدود 4.5 میلیون اصله نخل، سالانه بالغ بر 150 هزار تن خارک و رطب و خرما تولید و به بازارهای داخلی و خارجی صادر می‌کند.

منوچهری تصریح کرد: در سال 94 نیز در تولید خرما در دشتستان، موفقیت خوبی حاصل شد و بالغ بر 151 هزار تن خرما، خارک و رطب تولید شد و از نظر سطح کیفی خرما نیز نسبت به سال‌های قبل از آن، بهتر بود و نوع بسته‌ بندی محصولات نیز بهتر و کیفی‌تر شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر تعداد 60 واحد بسته‌ بندی و فرآوری خرما در استان فعالیت دارند که بخش عمده این کارخانه‌ها در دشتستان مستقر هستند و در زمینه بسته‌ بندی و صادرات محصول فعال هستند.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر از صادرات 38.5 میلیون دلار محصول کشاورزی از استان بوشهر خبر داد و ابراز داشت: در یک سال گذشته بیش از 38 میلیون و 500 هزار دلار محصول کشاورزی شامل خرما و محصولات دریایی از استان بوشهر به سایر کشورها صادر شده است.

منوچهری افزود: برای افزایش صادرات کشاورزی در سال جاری، رایزنی و تلاش می‌کنیم و با توجه به گشایش‌های اقتصادی، امیدواریم این روند با شتاب خوبی تداوم داشته باشد.
منبع خبر: خبرگزاری فارس